A SMART vajon mi?

2015. december 10. 16:57 - Kp

Manapság már minden "smart". Patrióta lelkületű brandépítők esetében "okos". Személyes kedvencem ezen téma kapcsán a smart whiskeys üveg, ami mindenféle extra tartalmat tesz elérhetővé az okos(!)telefonunkon az ital fogyasztásával kapcsolatosan. Nem tudom kell-e ez valakinek effektíve egy whiskey esetében (nekem nem), de mindenesetre mókás.

De mi a "smart" fogalom lényege valójában? Mitől lesz valami "okos"? Bármire rá lehet húzni ezt a jelzőt? Van emögött tartalom is vagy a "szmartozás" csak egy egyszerű marketingfogás?  

/Mostantól pedig megszabadítom a fogalmat a béna idézőjelektől. Free Smart!/

Ha az utolsó kérdést vesszük előre, azt kell mondanom, hogy igen! A szmartozás mindenképpen marketingfogás. IS! De ennél azért – jó esetben – többről van szó. Hiszen – megint csak jó esetben – nem csak egy szimpla re-brandingről, újracsomagolásról beszélünk, hanem ténylegesen valami felokosítás, újragondolás történik. De nézzük szépen sorjában! Milyen feltételek mentén nevezhető valamely termék vagy szolgáltatás smartnak?

Figyelem! Szubjektív definiálás következik!

Alapvetően három aspektusnak kell megfelelni, hogy valamit indokoltan nevezhessünk smartnak.

  1. User Experience
    Egy igazi smart megoldás alapjaiban megváltoztatja azt a módot, ahogy a felhasználó egy hagyományos terméket, szolgáltatást vagy élethelyzetet érzékel, használ, igénybe vesz, illetve – a korábbi megoldásokkal összevetve – egyszerűbbé, hatékonyabbá vagy szórakoztatóbbá teszi a user számára az élet meghatározott területét.

  2. Funkcionalitás
    A smart megoldás lényege, hogy – jellemzően akár távolról is – monitorozhatóvá, mérhetővé, irányíthatóvá teszi a fizikai világ valamely elemét, illetve lehetőséget nyújt annak könnyebb vagy alaposabb megértésére, feldolgozására, megosztására.

  3. Megoldás architektúra
    A smart megoldás jellemzően három architekturális építőelemből tevődik össze:

Device – valamilyen fizikai eszköz, legyen az szenzor, aktor vagy ID taggel megjelölt bármi

Szoftver intelligencia – a megoldás digitális világban létező intelligenciája, mely akár több, különálló szoftveres elemből is összetevődhet (pl.: mobil applikáció + felhő tárhely kombó)

Infokommunikációs csatorna – A fizikai eszköz, a szoftveres intelligencia rész(ek), illetve végső soron a felhasználó összeköttetését biztosító infokommunikációs technológia és eszközkészlet 

 

Ha mindezt egy rövidebb, kevésbé technokrata, és egyben Coelho Facebook posztként is közzétehető definícióba szeretnénk megfogalmazni, akkor az valahogy így hangzana:

paulo-coelho-003.jpg

 

 

 



 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://smartvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr228148376

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása